Hello there!


Bismillah....
Saturday, 14 September 2013 | 14:57 | 0 comment(s)
''Ya Allah aku berlindung kepadamu dari rundungan sedih dan duka. Aku berlindung kepadamu dari sifat lemah dan malas. Aku berlindung kepadamu daripada sifat pengecut dan kedekut. Aku berlindung kepadamu dari beban hutang dan penindasan orang''

Kita nak mengelak dari kelihatan lemah, kita pura pura kuat. Kita senyum tapi dalam hati siapa tahu kan. Ingatlah, kita semua manusia. Manusia yg dikurniakan hati dan perasaan.

Mungkin aku sedang merasa lemah. Hati tak tenang. Aku juga hamba Allah yang pernah mengalami situasi ini. Mungkin kita kurang membaca Al-Quran ataua jarang sangat membuka kitab suci. Mungkin ini salah satu sebab kita mudah untuk terganggu dan merasa tidak tenang.

Bangunlah melakukan solat malam iaitu solat sunat tahajjud. Tujuan solat sunat tahajjud untuk menguatkan jiwa dan mendapatkan ketenangan dalam menghadapi dugaan hidup. Pada rakaat pertama bacalah Al-fatihah selepas itu Surah Al-Kafirun dan rakaat kedua bacalah Al-fatihah selepas itu surah Al-Ikhlas. Solat Tahajjud dilakukan tiada had rakaatnya. Adukan masalah kita direct pada Allah. Minta lah ketenangan hati.

Yang paling penting sekali, sentiasa mengingati Allah. Yakinlah dengan sepenuh hati bahawa Allah maha mengetahui dan sentiasa bersama kita walau apa pun. Apa yang membuatkan kita sedih, Allah lebih maha kuasa dan mengetahui apa yang terbaik bagi kita. Yakinah kesedihan dan rasa tidak tenangyang Allah beri itu adalah agar kita kembali  mengigatiNya


That what we call 'LIFE'
Saturday, 9 March 2013 | 11:14 | 0 comment(s)
Assalamualaikum, saya benci dengan lakonan yang saya sendiri buat. Benci dengan perkataan perbuatan yang saya acah acah kuat tu. Airmata kalau tak keluar sehari boleh tak? Ya Allah macam macam dugaan. Tolonglah, gua nak gua yang dulu, gua yang kuat tak selalu menangis. Gua takmau lah sedih sedih ceni. Gua kuat hahahahahhaha yey. 

Truely, i been talkative girl for a reason. I wanna hide my sadness, wanna make my friends think that i'm not sad but sometimes i failed, my tears falling down and i give up. I miss the old me.  Always laugh so hard, always put smile on my face. Day by day, i grew up, problems always come and come non stop. Its always been like this. Mungkin. Allah sedang menguji aku. Kuat itu harus. 

The pain will never be forgotten. Ever. I lost my way, i can't handdle this. Deep inside its hurt so much. Saya menangis macam mana pun takda siapa tahu macam mana sakitnya. Aku hanya mampu mengadu segalanya kepada Allah. Hanya air sembayang buat aku tenang. Setenang tenangnya. Ya Allah beri aku kekuatan. Tak ada masalah itu bukan hidup namanya yaa i know. Aku tak boleh mengeluh dengan dugaan dugaan ni. Allah mengajar aku erti kekuatan, erti kesabaran. It just teaches me how to live with the pain. Am i tough enough to not giving up? That what we call life. Mornight, sleep well :')


Older Post